fredag, oktober 31, 2014

Innan isen lägger sig


Ingen skridskoåkning hittills, det har varit 10 plusgrader på dagarna i veckan som gått. Så det fick bli en liten sväng med kajaken idag.
Solen sken. Det var ungefär noll-gradigt. Vågorna var små men ändå så att jag gungades av dem. Jag började i motvind, paddlade in mot stan, längs södra hamn, förbi varvet, under Bergnäsbron och via Gråsjälören hemåt i medvind. Fick nästan lite surf men bara nästan. Jag tog inte med mig kameran ut och givetvis saknade jag den, det var så vackert. Kala träd med bara enstaka röda löv kvar. Marken rödbrun av nedfallna löv och vissnat gräs. Hemma på gräsmattan gnistrade frosten i gräsmattan och det får räcka som illustration för höstturen.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Bäst att passa på.

kaninfaan sa...

den där kan du väl åka med i björkliden också? :D