måndag, oktober 26, 2015

Ordning och reda i tvättstugan

Jag är väldigt förtjust i franska plåtburkar. Flera har jag fått i present och många har jag köpt själv. Nu har jag en burk för tvättmedel till vittvätt och en för tvättmedel till kulörtvätt. 
Jag har även en gammal hink med tvättförstärkare som är miljövänligt och ska hjälpa vittvätten bli vit men den står absolut inte där för att den är fin utan enbart för att det fortfarande finns kvar av pulvret. Tvättstugan har blivit riktigt trevlig, fast den absolut inte fått ta del av en massa ansträngningar.

Det bara råkade sig så att strykbrädeöverdraget från Gudrun Sjöden har färger som går igen både i tvättmedelsburkarna och i den grönmålade väggen och det turkosa klinkergolvet.
Från samma franska företag som gör burkarna kommer smutstvättskorgen och även den harmonierar i färger. Behövs det så mycket mer för att en tvättstuga ska bli trivsam?!